ODPOWIEDZI ZWROTNE Z KURSU
Uczestnicy byli zadowoleni z tego, że zdecydowali się wziąć udział w warsztatach. Wszyscy podkreślali znaczenie otwartości i wzajemnego wzbogacania życia poprzez szczere wypowiedzi.
Na pytania ewaluacyjne odpowiadali następująco:
ZA CO CHCESZ PODZIĘKOWAĆ SOBIE?
- za zmobilizowanie się i otwartość na innych;
- za wytrwałość w byciu otwartym, za chęć doskonalenia się
- za wytrwałość (pomimo ciekawej tematyki trudno było cały czas być skupionym i trudno było wysiedzieć bez przerw); za nierezygnowanie z reklamowania spotkań diakonii wychowawczej; za to, że nie zapomniałam większości imion;
- za ciągłe chęci do odkrywania czegoś nowego; za nie zniechęcanie się mimo trudności;
- za to, że mimo spóźnienia przyszłam;
- za to, że mimo wszystko tutaj przyszłam; że potrafiłam poświęcić inne ważne sprawy na rzecz tegi spotkania;
- za mobilizację; za to, że mimo nieśmiałości zdecydowałam się na otwartość;
- za otwartość;
- dziękuję za chęć udziału w takich zajęciach, ponieważ było warto;
- za mobilizację;
- za odwagę.
ZA CO CHCESZ PODZIĘKOWAĆ INNYM UCZESTNIKOM?
- za dialog i życzliwość;
- za to, że jesteście, za otwartość; za serdeczną atmosferę;
- za miłą atmosferę, za refleksję, zaskakujące spostrzeżenia, za obecność;
- za fantastyczną atmosferę, Eli za chęć dzielenia się doświadczeniem;
- za otwartość i żywy udział;
- za samą obecność, otwartość, miłą atmosferę, wzajemne ubogacanie się;
- otwartość, atmosferę, która także mnie pozwoliła się otworzyć, za obecność;
- za dyskusję i cenne wypowiedzi;
- za obecność;
- za atmosferę w grupie;
- brak odpowiedzi.
Z CZYM WYCHODZISZ, CO WAŻNEGO WYNOSISZ Z TEGO SPOTKANIA CO CHCIAŁBYŚ ZMIENIĆ, CZEGO BRAKOWAŁO?
- potrzebę odkrywania potrzeb innych ludzi;
- poczucie wdzięczności i jednocześnie niedosytu zwłaszcza dotyczącego 4 elementu porozumienia bez przemocy – „prośby”;
- z przeświadczeniem, że rozpoznawanie uczuć innych jest trudne, ale konieczne, by móc się porozumieć bez przemocy; brakowało mi ruchu fizycznego - monotonia; ważna była dla mnie bajka i ważne ćwiczenie w nazywaniu potrzeb;
- poznanie i nazywanie potrzeb;
- przykłady, które ułatwią mi pracę i kontakty z innymi, zwrócenie uwagi na to, co w danej sytuacji druga osoba czuje i jakie ma potrzeby; za mało czasu na praktykę;
- wynoszę chęć dostrzegania potrzeb innych; ważne było analizowanie zachowań innych ludzi; chcę pogłębiać wiedzę, mam potrzebę częstszych spotkań;
- ważne: uświadomienie sobie, że niesamowicie trudne jest odczytywanie uczuć i potrzeb innych osób;
- chciałabym zastosować w życiu to, co ćwiczyliśmy dziś, zamierzam zrobić własną listę uczuć; nie wiem co bym chciała zmienić, ale chyba 1 raz w miesiącu, to zbyt długa przerwa między spotkaniami;
- miałam potrzebę wysłuchania większej ilości teorii, czuję niedosyt, niemniej cieszę się, że zdobyłem wiedzę na temat sposobu porozumiewania się bez przemocy;
- uświadomienie sobie, i zrozumienie, że inni też mają potrzeby;
- brak odpowiedzi
9 osób bezpośrednio po zajęciach złożyło pisemną deklarację udziału w pełnym cyklu systematycznych zajęć poprowadzonych przez Elę w przyszłym roku szkolnym.
WSTECZ
|
|