Przykładowe tematy
Poznajemy swojego patrona
Wychowawca zapoznaje się z imiennym wykazem uczestników i stara się krótko i interesująco przypliżyć każdemu dziecku jego patrona. Wyjaśnia też, czym są imieniny i informuje, że w czasie trwania oazy będziemy "urządzać imieniny" każdemu dziecku (kilkorgu w ciągu dnia), tak aby święci imiennicy cieszyli się dobrymi uczynkami imienników ziemskich. Przy składaniu życzeń i wręczaniu własnoręcznie wykonanych upominków, próba rozwijania aktywności twórczej w samodzielnym formowaniu wezwań modlitewnych.
Naśladujemy Pana Jezusa w różnych sytuacjach swojego życia, np.:
- gdy ktoś był niezbyt grzeczny dla mnie,
- gdy jego zachowanie było przykre
słuchanie opowiadań lub oglądanie filmów o najważniejszych wydarzeniach z życia Pana Jezusa
Przyjmowanie oraz stosowanie właściwych postaw, gestów w kościołach, kaplicach, cmentarzach itp.
Wyrażanie wobec innych ludzi szacunku, miłości przez konkretny czyn
- pomoc np. mamie przy ubieraniu czy karmieniu młodszego rodzeństwa
- pomaganie dzieciom młodszym w czasie przygotowywania się do spaceru, wycieczki (przy ubieraniu, wiązaniu butów itp.)
- wyrażanie wobec innych ludzi postawy przyjaźni, wdzięczności (wykonanie upominków np. dla pań kucharek, kleryków, księdza itd.)
Dostrzeganie piękna i wartości polskiej kultury.
(Wycieczki do muzeów, pomników przyrody, kapliczek itp.)
Zwracanie uwagi na piękno ojczystej przyrody - obrazu Pana Boga w czasie wycieczek krajoznawczych
Literatura:
1. "Żyjemy Pismem Świętym - nabożeństwa w kręgu dla dzieci" Norbert Thelen
2. "Pomysły zabaw na lekcje religii" Corctin Kuppig
3. "101 łamigłówek" Beccy Devries
4. "100 katechez dla dzieci w wieku przedszkolnym" wyd. Jedność
WSTECZ